pátek 18. května 2018

Knižní přírůstky za poslední měsíc?

Mám doma malou hromádku, která čeká, až ji někdo vyfotí a napíše o ní pár řádek. Budiž. Staniž se.

Tyto knížky nejsou jednorázový nákup. Hledaly si ke mě cestičku delší dobu, ale hlavně, že nakonec dorazily.

Alchymista: Tajemství nesmrtelného Nicolase Flamela - Michael Scot
Musím začít touto knížkou, protože je prostě nádherná. Přiznám se, že mě nalákala obálka, ale jak jsem si přečetla anotaci, musela jsem ji mít.
Je to první knížka ze šestidílné série. Kouzelné série. V tomto díle se mísí egyptská, řecká a římská mytologie. Potkáme tu draky a další bájné bytosti. Všechno se motá kolem knihy legendárního alchymisty. Pokud padne do nesprávných rukou, rozpoutá se zlo.

Odinovo dítě - Sirri Pettersen
První díl trilogie Havraní kruhy. Poslední dobou hodně opěvovaná fantasy. Takže jsem ji logicky musela taky mít. V tomto příběhu nalezneme celý nový svět. Podle všeho hodně promyšlený, kde se hlavní hrdinka potýká s tím, že je zkrátka jiná, než ostatní. Jak se jí bude v této životní roli přežívat? Dosáhne svých snů?

Sníh nebo Popel - Sara Raasch
Další fantasy a zase úplně jiný svět. Svět, ve kterém vládnou a přežívají království ročních období. Hlavní hrdinka nemá jednoduchý život. Uprchlice se zlomeným srdcem, kterou vychovali cizí lidé jako válečnici. Zase se tady objevuje hlavní ženská postava s pohnutým osudem, která se nakonec určitě stane hrdinkou. Ale co, s autorkou se setkáme na Humbooku tak by byl hřích si ji nepřečíst.

Alice´s Adventures in Wonderland - Lewis Carroll
Alenku v říši divů mám hrozně ráda. Je to jedna z mých oblíbených pohádek z dětství. Řekla jsem si, že ji musím mít doma. V originále. No to byl panečku nápad. Kniha psaná starou angličtinou se mi budou louskat hodně těžko. Ale jsem bojovník a nevzdám se. Příběh doufám nastiňovat nemusím. Doufám, že tím kniha neztratí jsoucnost.

Ze všech knížek mám neuvěřitelnou radost. Jsou to takové štěstíčka, která se na vás smějí z poličky a křičí "Přečti si mě" Přečti si mě!" No můžu? Zkouškové za dveřmi a já si vesele čtu pohádky :D Jójó student, to se pozná.
Vím že knihy nejsou novinky a že už jste většinu z nich (možná dokonce všechny) přečetli. Narážím na spoustu recenzí a moc ráda je čtu, jenže když přečtete spoustu dobrých recenzí, musíte mít spoustu nových knížek. A to znamená hooodně málo času na cokoliv jiného. Ale co, v tom fantasy světě je stejně nejlíp.
Všechny knížky najdete na ČBDB

5 komentářů:

  1. Já mám zrovna před státnicema, ale stejně mě to od čtení neodradí. :D Pěkné přírůstky - Sníh nebo popel i Ódinovo dítě se mi líbilo. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Alchymistu jsem četla kdysi dávno a hrozně se mi to líbilo, holt jsem se jako správný knihomol s nekonečnou TBR poličkou nikdy nedostala k pokračování :'D Nad Ódinovýmm dítětem i Sněhem nebo popele dlouho přemýšlím taky :)

    OdpovědětVymazat
  3. To máme stejné, začíná zkouškové a já kupuji nové knížky a čtu nové příběhy, jen abych se nemusela učit. :-D S tou Alenkou držím palce, ale určitě to zvládneš přelouskat. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Alica/Alenka v origináli je dobrý nápad! (Mimochodom, zaujímavé, že v češtine to nie je Alica, ale Alenka - asi už nezistíme, prečo.) K starej angličtine by som prijala aj staré ilustrácie, aké sú v tejto knihe?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilustrace jsou černobílé, krásné a staré :) k příběhu se, myslim si, hodí.

      Vymazat