neděle 29. dubna 2018

Jiří Růžička - Šťastnej jako blecha

Příběh muže, který spustil sametovou revoluci. Už z názvu knihy je nám jasné, že se jedná o humoristické dílko a že se s hlavním hrdinou, Vojtěchem Blechou, nebudeme ani na chvíli nudit.

Tahle kniha se ke mě dostala předevčírem přímo od autora Jiřího Růžičky. Poslal mi knihu v PDF na e-mail a já za ni ještě jednou mnohokrát děkuji. 

Nakladatelství: XYZ
Počet stran: 184
ISBN: 978-80-7505-966-6
Vojtěch Blecha spadl jako malý kluk z kola a uhodil se do hlavy. Od té doby se směje v situacích, při nichž jiným lidem příliš do smíchu není. Dokážete si představit jak se na to tváří soudružka učitelka? Nebo Veřejná bezpečnost? Vyrůstat před Sametovou revolucí jistě nebyl žádný med i bez takové diagnózy. Na vojně by normálnímu chlapíkovi asi bylo taky trošku líp, kdyby se mohl ubránit smíchu právě ve chvíli, kdy na něj zrovna někdo křičí. Ale víte co, přežít se to dá a musíte to jednoduše brát s humorem. I když vás chce zrovna někdo zabít. Každopádně rodiče si užili svoje.

Skoro celá kniha je psaná ich-formou. Vojtěch Blecha zde vypráví svůj životní příběh. Konec knihy už zakončuje vypravěč, který nám podsune celkové zakončení. Mísí se zde sny, neštěstí, láska a vojna. A celé je to podkreslené milým a laskavým humorem.



Kniha byla skvělá. Lehká, odpočinková a pohladila po duši. Každou ze 184 stránek čtete s úsměvem na tváři a těšíte se, jak to asi všechno dopadne. Pro někoho to může být humorné ohlédnutí za životem před sametovou revolucí. Já jsem tuto dobu nezažila. Dějepis sice nastudovaný mám, ale myslím si, že starší ročníky, kteří tuto dobu zažili, dílko pobaví asi víc.

Vizuální stránku nemůžu hodnotit, jelikož, jak jsem psala na začátku, knihu jsem dostala v PDF. Nicméně musím říct, že malá, poskakující bleška jako takový rozdělovník je opravdu perfektní a promyšlený nápad. A vtipné doplňující ilustrace tomu nasazují korunu.

Celkově knihu hodnotím velmi kladně. Humor pana Růžičky mi přesně sedl. V žádném případě nechci nikoho srovnávat, ale myslím si, že kniha nadchne například milovníky humoru pana Viewegha.

A abych nebyla jen samý med, trošku mi zde vadil skok z ich-formy do er-formy. Tady jsem se musela vrátit abych pochopila proč tomu tak je. Ale možná jsem jen nečetla dostatečně pozorně. Příběh je určitě velmi chytlavý jen mi tam maličko něco chybí. Konec jsem od jisté chvíle trošku předvídala, takže na konci nebylo takové BUM, a tady to máte dámy a pánové.

Každopádně jako odpočinková knížka má všechno, co mít má a já jsem pevně rozhodnutá ji doporučovat dál.

Odkaz na ČBDB

0 komentářů:

Okomentovat